vrijdag 19 juni 2015

Fitness vrouwtje

Eindelijk heb ik mezelf zo ver dat ik weer fanatiek ga sporten in de gym. Ik kom er regelmatig en gemiddeld 3 x in de week. 

Daar is ze weer .... Het kleine gespierde vrouwtje. Ik kan haar moeilijk schatten qua leeftijd. Je ziet dat ze wel wat ouder is aan haar mooie getekende gezicht met een paar diepe groeven. Haar lijf is strak en ze loopt parmantig in een strakke broek tussen de jeugd door. 
Met verbazing kijk ik iedere keer naar haar. Elk apparaat raakt ze aan met een souplesse en handigheid als een volleerde fitnesster. Heel geroutineerd zorgt ze ervoor dat de juiste gewichten worden ingesteld voor haar fitness oefeningen. 

We raken in gesprek. ' U bent toch ook nog fanatiek op uw leeftijd. Volgens mij bent u hier ook elke week' zeg ik. 
Ja zegt ze en ze stopt even met het apparaat. Ik kom hier 3 x in de week. Ik fitness al 30 jaar. Ik ga niet achter de geraniums zitten. Het oog wil ook wat en ik ben in topvorm. Ik ga nu weer verder hoor. 

Ik kijk om me heen en wil graag eens een nieuw benen apparaat uit proberen. Ik kijk op de gebruiksaanwijzing, dit moet lukken. Na een paar setjes stop ik even. En ineens staat ze naast me. Dame u doet het helemaal niet goed. U moet met deze oefening doorgaan tot u echt niet meer kan. 
Dank u wel dacht ik de volgende ochtend toen ik amper mijn bed kon uitkomen van de spierpijn........het was misschien toch iets te veel van het goede............


Geen opmerkingen:

Een reactie posten